Vejledning ved stormskade

når storm eller orkan rammer store dele af landet

Herunder ses gode råd og vejledning til, hvordan du bør forholde dig, når et stormvejr rammer landet.

1. Begræns skaderne så meget som muligt

Er der eksempelvis blæst tagsten af taget, skal det afdækkes for at undgå, at der trænger vand ind i bygningen. Hvis du ikke selv kan klare opgaven med at afdække eller på anden måde begrænse skaderne, kontakt da enten håndværker eller skadeservicefirma.

Forsikringsselskabet dækker typisk rimelige udgifter til redning, bevaring og oprydning, hvis skaden er dækket af forsikringen. Det kan eksempelvis være udgifter til at få afdækket / sikret bygningen, så der ikke sker yderligere skade.

OBS – lad være med at gå ud, før det er sikkert.
Nedfaldne genstande kan føre til voldsomme personskader.

 

2. Dokumentation og anmeldelse af skade

Husk at tage billeder og gemme beskadigede genstande, så det er muligt at dokumentere skaden over for forsikringsselskabet.
Gem kvitteringer for de udgifter, der vedrører skaderne.

Der er typisk brug for følgende oplysninger når, skader skal anmeldes:

  • Hvornår er skaden sket? (dato og tidspunkt hvis muligt)
  • Adresse / sted hvor skaden er sket samt hvilke dele af bygningerne, der er beskadiget
  • Beskrivelse af skaden
  • Dit bedste bud på, hvad det vil koste at udbedre skaden (hvis muligt)
  • Fotos hvis muligt
  • Navn og nummer på håndværker eller skadeservicefirma – hvis du allerede har taget kontakt
  • Kontaktoplysninger til den person, som forsikringsselskabet må kontakte vedrørende skaden.

Du finder kontaktoplysninger til dit forsikringsselskab på din police eller på forsikringsselskabets hjemmeside.

Særligt ved landsdækkende storme, hvor mange anmelder skader samtidig, vil den hurtigste vej til at få behandlet skader være at anmelde direkte på forsikringsselskabets hjemmeside. Dette skyldes, at kunder ofte kontaktes i den rækkefølge, skaderne er anmeldt.

Vi er selvfølgelig også klar til at hjælpe – sig blot til!
Skader kan anmeldes online til os.

FAQ

Nej, som uvildig forsikringsmægler modtager vi ikke provision fra forsikringsselskaberne. Det er bestemt ved lov og derfor kan du være helt tryg ved, at vi alene varetager dine interesser.

Vi kan hjælpe dig, fra det øjeblik du har givet os fuldmagt til at varetage dine forsikringer.

Du behøver derfor ikke vente med at kontakte os, til dine aftaler med forsikringsselskaberne udløber.

Det kan være en fordel at have en oversigt over forsikringerne klar. Så kan vi første omgang drøfte mulighederne ud fra den.

Vi opkræver et årligt honorar for vores rådgivningsydelser, og skal vi gennemføre et forsikringsudbud, aftaler vi på forhånd, hvad det skal koste. 

Forsikringsselskaberne nedsætter typisk prisen på forsikringerne, når en kunde er betjent via forsikringsmægler.  Det sker, fordi forsikringsselskaberne sparer tid, fordi vi udfører en del af de opgaver, de normalt varetager.

Denne prisreduktion vil helt eller delvist kunne dække vores årlige honorar. 

Så nej, typisk vil der kun være en mindre årlig merudgift  forbundet med at være kunde hos os.

Og husk – vi finder meget ofte forsikringsløsninger som er billigere og bedre, end dem du har i forvejen. 

Med andre ord – den samlede udgift til forsikring (inkl. vores honorar) bliver typisk mindre, når man vælger at være kunde hos os.

Vi samarbejder med over 30 danske og udenlandske forsikringsselskaber- og agenturer. 

Ofte finder vi løsninger hos forsikringsselskaber, som de fleste kunder ikke har kendskab til.

Når du er kunde hos os, kan du blot ringe eller skrive til os. Så hjælper vi dig med at anmelde skaden. 

Du er selvfølgelig også velkommen til at bruge vores formular på hjemmesiden eller anmelde skaden direkte til forsikringsselskabet.

Skal vi tage en snak?

Vi er altid klar til at hjælpe dig